aupairesmeralda.reismee.nl

Over Canberra en mijn hostgezin

Alhoewel ik geen voorkeur voor Canberra had, ben ik wel heel enthousiast geworden over deze stad. Dit is wel lastig als je eerst probeert wat meer te googlen. Als eerste zoekresultaat kreeg ik namelijk 'Canberra is boring'. Canberra is de hoofdstad van Australië en (zo heb ik mij laten vertellen) is gebouwd omdat Melbourne en Sydney er samen niet uitkwamen welke stad nou de hoofdstad moest worden. Oplossing: Dan bouw je gewoon een nieuwe. Canberra is een van de weinige Australische steden die niet aan de kust ligt. Canberra ligt ten zuidwesten van Sydney en wordt omringd door bergen. Het is er op dit moment winter en staat erom bekend een wat koudere stad te zijn vergeleken met de andere steden. Het is nu overdag rond de 10 graden en 's nachts kan het vriezen. Wel schijnt de zon overdag, waardoor het toch prettig aanvoelt. Verder vind je qua entertainment genoeg winkelcentra, kunnen de vele bergen bewandeld worden en is het zelfs mogelijk om bergen te beklimmen. Het nachtleven is minder bruisend dan bijvoorbeeld Sydney of Melbourne, maar het is er desondanks wel gezellig (is mij verteld, ik ga het binnenkort ervaren).

Mijn hostgezin bestaat uit de host dad Paul, met twee jongens Rory (6) en Owen (4). Hun moeder is afgelopen februari overleden dus heeft vader extra hulp nodig met de jongens, zodat hij meer tijd heeft om zijn werk te doen. Hij heeft een eigen bedrijf in onderhoud van (huur)huizen. Daarnaast is hij de eigenaar van een paar huurhuizen. Hij werkt vanuit huis en kan als eigen baas zijn werktijd en tijd met de kinderen flexibel indelen. Maar hulp om de jongens 's ochtends gereed te maken voor school en die na schooltijd op ze past is wel noodzakelijk, vandaar dat vader een au pair wilde. De jongens zitten qua leeftijd dicht op elkaar en kunnen elkaar daarom ook flink in de haren zitten, maar gelukkig luisteren ze wel goed als ik ze uit elkaar haal. Ze zijn beide helemaal gek op lego en met name Ninjago's. Verder kijken ze graag tv en ruziet met name Rory graag dat hij meer computertijd wil. Zodra ze van de electronica zijn afgeleid spelen ze ook graag buiten of met vrienden. Zodra ik straks goed links kan rijden hoop ik veel met ze te kunnen ondernemen, zoals wandelen in de bergen of naar speeltuinen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!