aupairesmeralda.reismee.nl

Brisbane & Gold Coast

De tripjes volgen elkaar snel op. Op zaterdag 19 september vloog ik naar Brisbane waar ik bij een heel lief gezin mocht logeren. Daar heb ik al snel vriendjes gemaakt met 3 maanden oude pup Leroy. Leroy bleek vooral verliefd te zijn op mijn voeten, hij bleef m’n voeten maar likken, z’n snuit in m’n schoenen stoppen en nam ook een schoen mee naar zijn mand. Volgens het gezin neemt hij alleen heel speciale speeltjes mee naar z’n mand. Ik voel me vereerd ;)

Tijdens mijn eerste dag in Brisbane ging ik samen met de moeder van het gezin naar Southbank Park. Hier werd het Brisbane festival gehouden. Deze bleek erg tegen te vallen, je liep het terrein op en bijna meteen weer af. Desondanks hebben wij ons wel volgegeten met donuts, gozleme (Turkse hartige pannenkoek) en zo’n twister aardappel op een stokje. Daarna nog verse groene ijsthee gedronken. Ik zat dus erg vol! En tijdens het eten zag ik voor het eerst een Ibis, die lopen tussen de mensen door in de hoop eten te kunnen pikken. Door hun formaat was ik helemaal overdonderd dat ze gewoon tussen de mensen doorlopen, waarna ik werd uitgelachen, omdat dit voor Australiërs de normaalste vogels zijn. Is niet erg, ik heb de Australiers uitgelachen toen ze natte sneeuw gingen fotograferen, omdat het zo speciaal is dat het in Canberra sneeuwt. Ik snap het helemaal.

Verder viel er heel wat te ontdekken in Southbank park. Brisbane ligt aan de kust, maar heeft geen strand. Dit hebben ze opgelost door een strand middenin het park aan te leggen. Slim! Vlak naast het strand in het park was een marktje met een geweldig leuk aanbod! De leukste, mooiste, grappigste dingen gezien. Vooral veel art&crafts achtige spullen die de verkopers zelf hadden gemaakt. Hier heb ik dus meteen de schattige oorbellen en ketting gekocht. Op de ketting staat ‘Some people care too much, I think it’s called love’.

De dag daarna ben ik naar Queensplaza gegaan om te shoppen. Hier is een klein overdekt winkelcentrum waarvan de meeste winkels onbetaalbaar duur zijn, zoals Tiffany’s!!!! Dat ligt niet helemaal binnen mijn budget, maar ben er wel even wezen snuffelen. Wat mooi!!! Als gevolg daarvan ben ik bij de betaalbare winkels helemaal los gegaan en veel gekocht; twee ringen van Pandora, slippers, agenda en heel veel groene thee. Daarna even op King George plein gezeten om bij te komen.

Op de dinsdagochtend ben ik op de trein gestapt naar Gold Coast, waar mijn hostfamily met nog meer familie verbleef. Mijn hostdad’s broer huurt ieder jaar het vakantiehuis van zijn baas. Dit vakantiehuis staat op een golfbaan en is nog groter en luxer dan de meeste gewone huizen in Australië (en die zijn al veel groter dan het gemiddelde huis in Nederland). Alles was groot, ruim, luxe en modern. Er waren twee loungeruimtes, één met tv en één zonder, er was een ruimte met pooltafel, tafeltennis en meer, een keuken, een bijkeuken, fitnessruimte, werkruimte en vijf slaapkamers met 3 badkamers. Mijn slaapkamer was op de kussens na helemaal wit en het zonlicht dat tussen de gordijnen vandaan piepte verlichtte de hele kamer al vanaf vijf uur ’s ochtends (de zon is daar echt heel vroeg op), waardoor ik geen enkele nacht tot zeven uur heb kunnen slapen, maar ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst ZO LEKKER heb geslapen, heerlijk bed!!!

Gedurende de week in de Gold Coast ben ik veel op of bij het strand geweest. Het was er helaas niet echt het weer voor, te veel wind en de temperatuur viel tegen voor de tijd van het jaar, rond 22 graden. Zij noemen dat winter. Daarnaast heb ik ook alle winkelcentra afgestruind, waaronder Pacific Fair, een van de grotere winkelcentra van Australië. Hier heb ik eindelijk een hoed gekocht, want je kunt in Australië op een gegeven moment echt niet zonder. Het vinden van deze hoed was een flinke klus want ik haat hoedjes, dus de eerste waar ik geen vreselijke afkeer voor had heb ik maar meteen gekocht. Als ik nog een beetje over mijn afkeer heen kom plaats ik misschien nog een keer een foto.

Na al het winkelen en strandwandelen vond ik het tijd voor iets meer spanning, dus heb ik de skypoint climb gedaan. Dit gebeurt op het hoogste gebouw in de Gold Coast, zodat je een goed uitzicht hebt over alles. Na de lift genomen te hebben naar de 78ste verdieping ga je naar buiten om vanaf daar nog 60 meter omhoog te lopen voor een beter uitzicht. De gids gaf goede uitleg over de Gold Coast, zoals dat alle vreemde wateren die erdoor lopen gemaakt zijn zodat alle mensen aan het water kunnen leven. Desondanks heeft iedereen een zwembad in de tuin, omdat alle zwemmende mensen in het water gemakkelijke prooi zijn voor de haaien. Verder mag je in de Gold Coast alleen maar tussen de vlaggen zwemmen, op maar een heel klein stukje. Als je ergens anders gaat zwemmen kunnen de lifeguards geen toezicht op je houden en wordt je uit het water gehaald. Dus zelfs als je door de haaien opgegeten wilt worden is dat niet mogelijk.

Verder was er vlakbij het strand (genaamd Surfer’s Paradise, vanwege alle wind) een show met dansende minions. Als je het wilt zien moet je op deze link klikken: https://www.youtube.com/watch?v=BNfwDH6o7l4&feature=youtu.be

En als je nog meer foto's wilt zijn kijk dan in mijn fotoalbums onder het kopje 'Foto's'

Volgend weekend: Dogsitting in Sydney :D

Reacties

Reacties

cora nieuwdorp

Wauw, wat maak je veel mee. Leuk om te lezen! Geniet er lekker van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!