aupairesmeralda.reismee.nl

Eerste week in Canberra

Het is nu maandagochtend in Canberra terwijl ik dit zit te typen en het is thuis midden in de nacht. Een flink tijdsverschil waar ik in het begin wel even aan moest wennen. Nu gaat het al een stuk beter. MIjn eerste week is achter de rug en er is natuurlijk zo veel gebeurt! Lastig om alles in een mooi verhaal samen te vatten, maar hier komtie hoor!

De hele reis met drie verschillende vluchten duurde in totaal 27 uur. Alhoewel ik normaal gesproken na een paar uur al ongeduldig wordt in het vliegtuig, vond ik deze reis juist heel erg meevallen. Ik vertrok op de vrijdagavond, uitgezwaaid door drie schatten, dat was wel even moeilijk. Tijdens de vlucht heb ik mij zo veel mogelijk bezig gehouden met het lezen van 'Denken aan vrijdag' van Nicci French(met dank aan m'n buurvrouw Manda, ik had hem binnen een paar uur uit), het kijken van films en series en slapen. Dat laatste ging ondanks de comfortabele stoelen niet gemakkelijk dus uiteindelijk kwam ik met mijn koffer, weekendtas en trolley brak aan op het vliegveld van Canberra. Meteen nadat ik mijn bagage bij elkaar had kwam mijn host gezin mij ophalen. Vanaf het vliegveld gingen we allereerst naar een veld vlak achter het huis waar vaak kangoeroes zijn, maar helaas waren er die dag geen te vinden. We gingen snel terug de auto in, omdat vanaf het zonnige 30 graden in Nederland, de 10 graden in Canberra toch wel erg koud was. Ik heb van 11 tot 4 geslapen en kon daarna 's nachts niet lang slapen, alhoewel ik wel moe was. Gelukkig mocht ik rustig beginnen, dus hoefde ik op de maandag nog niet veel te doen. Wel ben ik meegegaan met de wegbrengen van de kinderen naar daycare en school. Om overdag wakker te blijven ben ik 's middags met een groepje au pairs gaan lunchen, dit was erg gezellig. Hierbij heb ik meteen al vriendinnen gemaakt, waarmee ik later in de week ook nog leuke dingen heb gedaan. Iedere dag voelde ik mij iets energieker en deed ik ook meer taken als au pair.


Op zaterdag ben ik met een paar meiden naar het National museum of Australia geweest. Hier werd alles verteld over Australië vanaf hoe Aboriginals leefden voor de Europeanen tot nu. Het was zeer informatief, met leuke weetjes en de mensen waren zeer behulpzaam. Iedere zoveel meter was er een medewerker die ons stopte om ons te wijzen op iets leuks in het museum. En dat terwijl het nog gratis is ook!

Op zondag ben ik gaan hiken met drie meiden op Mount Majura.Het was even wennen om overal omhoog en omlaag te lopen, maar het was een mooie wandeling om te maken. We waren ruim twee uur onderweg en zijn halverwege van het pad afgegaan waardoor we niet alleen de top van de berg niet hebben gehaald, maar ook nog eens verdwaalden en uiteindelijk uitkwamen bij een andere suburb dan we begonnen waren. Gelukkig heb ik de beste host dad van allemaal, dus hij kwam ons van de suburb Mitchell ophalen en konden we na ruim twee uur gelopen te hebben onze benen laten uitrusten. Volgende keer beter…

Reacties

Reacties

Paulien

Super gaaf meid dat je het zo naar je zin hebt en leuk om te leze wat goed dat je Al vriendinnen hebt gemaakt x geniet er van xxxxx

Marjolein

Hoi Esmeralda,

Leuk dat je ons een kijkje geeft in jou leven in Australië.
Geniet zoveel je kunt!

Dikke kus Marjolein

cora nieuwdorp

Leuk om je avonturen te lezen! Een heel fijne tijd daar en ik hoop er zo van mee te genieten;)

Groetjes, Cora

Manda

Leuk hoor, ik blijf je volgen !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!