aupairesmeralda.reismee.nl

Weekendje Sydney

Na twee maanden in het land en al 3x op het vliegveld geweest te zijn heb ik nu eindelijk Sydney verkend! Samen met nog een au pair verbleven wij bij de broer van m’n hostdad en zijn gezin in Noord Sydney. Dit betekent dat wij iets van het centrum en alles vandaan waren, alles toeristisch is in het zuiden te vinden, maar de hele omgeving in het noorden was toch eigenlijk wel het mooist. Op de vrijdag hebben wij hier na aankomst rondgekeken, geshopt en HEERLIJK (sorbet)ijs gegeten. Dat het chocoladeijs sorbetijs was maakte mij heel erg blij! SUPERLEKKER! Voor het avondeten zijn we naar het centrum gegaan, hebben vlakbij Thai Town Koreaans gegeten en zijn daarna naar de musical Les Miserables geweest. Alleen al het theater was heel indrukwekkend met mooie, oude architectuur. De voorstelling was ook supergaaf! Ik ben helemaal enthousiast om nog een keer het boek te lezen en de film te kijken. Na de voorstelling zijn we uitgeput gaan slapen.

Op zaterdagochtend gingen we de beroemde Bronté – Bondi walk lopen, maar aangezien mijn hostdad’s broer aangaf dat het niet zo ver was hebben we de Coogee – Bondi walk gedaan, wat ongeveer twee keer zo lang is maar, bleek uiteindelijk, veel zwaarder!!! We hebben een paar uur over zo’n 5 kilometer gedaan. Heel veel omhoog en omlaag, soms heel steil! Het was echt zwaar en na aankomst op Bondi gingen we meteen opzoek naar een plek om te eten. Ik was helemaal blij toen ik erachter kwam dat er een San Churros was, nu heb ik daar voor de tweede keer overheerlijke churros gegeten, deze keer met aardbei en marshmallows erbij, dat konden we wel gebruiken! We hebben rondgelopen op het strand waar helaas geen sexy ‘Bondi rescue’ lifeguards te vinden waren (ze waren helemaal ingepakt met muts en al, zo koud is het nou ook weer niet! 20 graden!) en wat rondgesnuffeld in de souvenirwinkels. Daarna zijn we weer terug gegaan voor een hoognodig dutje. ’s Avonds zijn we naar Surry Hills gegaan en hebben daar de lekkerste hamburger ooit gegeten in een pub waar meerdere dierenhoofden aan de muur hingen, een buffel, een hert en een eland. Het zat daar helemaal vol. Daarna nog een beetje in andere pubs rondgehangen en de avond geëindigd met warme chocolademelk en groene thee.

Op de zondag zijn we naar de Paddy markets geweest, waar we vele souvenirs hebben gevonden. Ook zijn we op zoek gegaan naar échte UGGS, wat vreemd genoeg heel moeilijk is in het land waar de UGGS vandaan komen. Iedere verkoper zal je voorliegen dat ze echt zijn, hoe overduidelijk het neppe ook is. Vaak is maar een klein deel van de collectie echte UGGS, zodat ze buiten een bord kunnen ophangen dat de UGGS authentiek zijn. Daarna zijn we gaan lunchen bij het Hard Rock cafe, waar ik ook een superleuk shirt heb gekocht. Het Hard Rock Café is in Cockle Bay, waar een heel leuk plein is met veel straatartiesten, speeltuinen voor de kinderen en leuke restaurants, cafés en winkels. We eindigden onze trip bij The Opera House, waarna we snel terug moesten naar de bus naar Canberra.

paulien

Gaaf om te lezen wat je allemaal beleefd in Australie .
Geniet ervan xx